Copyright 2018 - Žijeme pro Suchdol |
Ze shora uvedeného vyplývá, že vyhlášení OHP není něčím, co si lze vybrat, ale jeho zřízení je povinností provozovatele letiště v případě, že budou na konkrétním území překračovány hlukové limity. Vzhledem k tomu, že paralelní dráha povede skrze zastavěnou část Suchdola (viz obrázek výše), je vysoce pravděpodobné, že v této části k překročení hlukových limitů skutečně dojde. To by pak znamenalo povinnost, nikoliv tedy nějakou možnost letiště zažádat o vyhlášení OHP pro danou oblast. Naznačovat tedy, jak to dělá vládnoucí hnutí SOS a radnice, že by snad okolní obce měly jakýkoliv vliv na (ne)vyhlášení OHP je tedy minimálně nepravdivé a zavádějící. Navíc je podoba případného nového vymezení OHP předem vymezena limity, stanovenými posudkem EIA, resp. Závazným stanoviskem EIA, vydaným Ministerstvem životního prostředí.
Jak je tedy patrné, vyhlášené referendum, navíc z velmi nešikovně položenou otázkou (viz zde), se tak jeví jako zcela nadbytečné, zejména z hlediska nákladů na jeho realizaci (cca 120.000,- Kč). Ostatně, jaký příčetný Suchdolák by si přál, aby se možnost neomezeného venkovního hluku přesunula na zastavěné území Suchdola (byť výměnou za nová okna, která pravděpodobně nakonec nadměrný hluk v dlouhodobém horizontu nijak zásadně nezmírní). Logicky lze tedy očekávat, že výsledkem referenda bude odpověď “ANO”, a to drtivou většinou.
· Zřízení ochranného hlukového pásma bude záviset na tom, zda bude na dotčených územích docházet k překračování hlukových limitů v souvislosti s provozem nové dráhy (což lze dle sdělení obou hygienických stanic pro některé území Suchdola předpokládat)
· Hlukové limity se nestanovují na jednotlivé přelety, ale jako na průměrný tzv. hlukový den (pravidla posuzování jsou velmi složitá a lze si je přečíst v rámci Stanoviska EIA)
· Ministerstvo životního prostředí vydalo dne 4. srpna 2017 své závazné stanovisko č. MZP/2017/710/120 k ověření souladu obsahu posudku EIA, v němž mimo jiné stanovila závazná pravidla (platná i dnes), jenž je třeba dodržet pro realizaci projektu paralelní dráhy (k dispozici zde v sekci “Stanovisko”) (Závazné stanovisko MŽP) - mimo jiné pravidla pro stanovení OHP (bod 7), pravidla maximálního letového provozu (viz bod 39), absolutní zákaz veškerého provozu mezi půlnocí a 5:30h ranní (viz bod 41) a jiná omezení, bez kterých nebude Letiště paralelní dráhu moci provozovat, resp. neobdrží kolaudační rozhodnutí a jiná nezbytná povolení.
· Tyto podmínky jsou závazné a každý veřejnosprávní orgán, který bude vydávat příslušné povolení (Úřad pro civilní letectví, příslušný stavební úřad atd.) bude muset do podmínek vydaného rozhodnutí promítnout tyto podmínky, resp. odůvodnit, proč ty které podmínky ze závazného stanoviska do svého rozhodnutí nepromítl.
· Letiště bude zpracovávat za každý kalendářní rok zprávu obsahující údaje o provozu a hlukové situaci na letišti a o zavedených a zamýšlených opatřeních ke snížení hluku a zhodnocení jejich dopadů (dále jen „zpráva o hlukové situaci“).
· Navíc bude zřízen na hranici případného nového OHP v Suchdole další měřící bod hlukových emisí.
17. 9. 2018 Za nezávislé sdružení “Žijeme pro Suchdol” JUDr. Milan Listík, LL.M., M.JAE, facebook: @zijemeprosuchdol |
Program nezávislého sdružení Žijeme pro Suchdol |
PARALELNÍ DRÁHA A PROBLEMATIKA OCHRANNÉHO HLUKOVÉHO PÁSMA NAD ČÁSTÍ SUCHDOLA
Dovolte nám, podobně jako v případě podání aktuálních, objektivních a ověřitelných informací ohledně projektu silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) - dostupného zde, Vám představit stručnou formou některé důležité body k situaci kolem výstavby paralelní dráhy na letišti Václava Havla (dráha s označením “RWY 06R/24L”), zejména pak s ohledem na případné rozšíření ochranného hlukového pásma nad část zastavěného území Suchdola. |